جابجایی سریال گوشی تعمیری با گوشی جدید در سامانه همتا
جایگزین کردن شماره سریال موبایل تعویض شده یا تعمیر شده با سریال گوشی جدید در سامانه همتا
بدون نیاز به پرداخت مجدد هزینه رجیستری، اگر واجدشرایط زیر هستید میتوانید IMEI گوشی معیوب خود را با IMEI گوشی جدید در سامانه همتا تعویض کنید:
در صورتی که دستگاه خود را تعمیر کرده اید و شناسه (IMEI) آن به هر دلیلی تغییر کرده است، می توانید از طریق سامانه همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.
توجه: باید این نکته را در نظر بگیرید که مشخصات فنی (اعم از مدل دستگاه، ظرفیت، رنگ و...) دستگاه قبلی با دستگاه جدید بعد از تعمیر یا تعویض می بایست همسان باشند.
دلایلی که ممکن است شما به ثبت گوشی تعمیراتی در سامانه همتا نیاز پیدا کنید، عبارتند از :
- دستگاه معیوب خود را به اپل استور فرستاده اید و اپل استور یک دستگاه جدید با همان مشخصات فنی، تنها با این تفاوت که شناسه دستگاه (IMEI) متفاوت از دستگاه قبلی است.
- گوشی موبایل شما خراب و یا معیوب شده است و دیگر قادر به استفاده از آن نیستید و می خواهید به جای آن از یک دستگاه دقیقاً مشابه گوشی موبایل قبلی خود (تنها با تفاوت در شناسه IMEI) استفاده نمایید.
- اگر گوشی تلفن همراه خود را به تعمیرکار سپرده اید، و پس از تعمیر شناسه (IMEI) دستگاه شما تغییر کرده است و به هر دلیلی قابل بازگشت نیست و یا به تعمیرکار دستگاه خود دیگر دسترسی ندارید.
آموزش ثبت گوشی تعمیری در سامانه همتا
1. ابتدا باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید و در صورتی که در سایت ثبت نام نکرده اید، ابتدا باید ثبت نام نمایید.
نکته: فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی فعال است که در سایت ثبتنام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند.
2. حالا گزینه شماره ملی را انتخاب و کد ملی خود را وارد و روی ادامه کلیک نمایید.
3. سپس رمز عبوری را که در زمان ثبت نام وارد سایت کرده بوده اید را مجدداً وارد نمایید و روی ورود کلیک کنید.
4. پس از ورود به سامانه در سمت راست پنل کاربری خود، گزینه ثبت گوشی تعمیراتی را انتخاب نمایید.
5. صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد، که می بایست در بالای صفحه روی کلمه ایجاد کلیک نمایید.
6. حالا باید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
توجه: همانطور که گفته شد تنها امکان انتخاب دستگاه هایی که قبلاً در سامانه ثبت کرده بودید و به پنل کاربری شما (پرتابل) اضافه شده بود، را دارید.
7. پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در قسمت مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.
8. پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.
9. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی مینماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیتآمیز بودن فرایند مواجه می شوید. در این حالت درخواست به مدت 4 روز به صورت در حال بررسی قرار میگیرد.
10. در صورتی که تا 4 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود)، یعنی درخواست با موفقیت انجام شده است، در غیر این صورت درخواست توسط سامانه به علت رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه لغو میشود.
توجه: در صورت عدم تمایل در این مدت 4 روز، میتوانید با کلیک بر روی گزینه حذف درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.
نکته: در این مدت 4 روز امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری مواجه می شوید.
نکته: در صورتی که فرآیند مورد تایید قرار بگیرد و تکمیل شود هیچ هزینه ای از کاربر بابت تعویض و جایگزینی سریال IMEI گوشی تلفن همراه در یافت نخواهد شد.
اپل سنتر امپراطور
همراه همیشگی، تعهد ایرانی
apple center
عناوین مرتبط به ثبت گوشی تعمیری و جایگزین کردن آی ام ای آی قدیمی با آی ام ای آی جدید در سامانه همتا
جایگزین کردن سریال دستگاه
جابجایی شناسه موبایل
آموزش ثبت گوشی تعمیری در سامانه همتا
نحوه ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه همتا
فعالسازی گوشی تعمیراتی
آموزش جایگزین کردن IMEI دستگاه تعمیری
فعالسازی موبایل تعمیراتی
جایگزین کردن سریال دستگاه تعمیراتی
جابجایی شناسه آیفون تعمیراتی