سوء استفاده هکرها از اطلاعات شخصی کاربران با عنوان Apple Support
به روزرسانی شده
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1398
دسته بندی: اپل
شرکت اپل به تازگی طی سندی از کاربران درخواست کرده تا به منظور مراقبت از حساب کاربری و اطلاعات شخصی خود از پاسخ دادن به هر تماسی که از طرف پشتیبانی رسمی اپل با آنها میشود خودداری کنند.
اپل اعلام کرده که بسیاری از کاربران با دریافت تماسهایی از طرف شرکت اپل و بخش پشتیبانی قربانی حملات فیشینگ تلفنی شدهاند و در نهایت اطلاعات شخصی خود را در معرض خطرات مختلف قرار دادهاند. کاربران امروزه توقع این موضوع را ندارند که افرادی از طریق تماس تلفنی و با شمارههایی که روی کالر آیدی آنها عبارت Apple Support نشان داده میشود از اطلاعات شخصی آنها سوءاستفاده کنند؛ چرا که معمولاً در کشورهای دیگر عملیات فیشینگ از طریق چتها یا وب سایتهای ناامن و تائید نشده انجام میشود. این در حالی است که برخی از هکرها به تازگی با استفاده از تکنیکهای ساخت کالر آیدیهای جعلی شماره خود را به عنوان Apple Support جا میزنند و از این مسئله سو استفاده میکنند و از کاربران پسورد اپل آیدی آنها را درخواست میکنند.
دسترسی هکرها به فایل شخصی کاربران
این هکرها در صورت داشتن اطلاعات اپل آیدی کاربران، میتوانند وارد حساب ایکلود آنها شده و از آن طریق به فایلهای شخصی آنها دسترسی پیدا کنند یا اینکه با استفاده از قابلیت Find My iPhone اقدام به پیدا کردن موقعیت مکانی آنها کنند.
به طور پیشفرض اپل هرگز به صورت خودکار با کاربران تماس نمیگیرد. کاربران البته پس از تماس آنلاین با بخش پشتیبانی اپل، ممکن است تماس تلفنی از آنها را بابت درخواست کمک و پشتیبانی کنند؛ اما بخش پشتیبانی هرگز حق دریافت اطلاعات شخصی کاربران نظیر پسورد اپل آیدی و پاسخ سؤالات امنیتی مربوط به این حساب کاربری را ندارند.
با وجود اینکه اپل به صورت پیشفرض پشتیبانی رسمی در کشور ایران ندارد، با این حال کاربران ایرانی میتوانند با تغییر آی پی به این سرویس دسترسی داشته باشند. در این میان به کاربران توصیه میشود تا حتماً با احتیاط به سؤالهای تلفنی بخش اپل ساپورت پاسخ دهند.
اپل سنتر امپراطور
همراه همیشگی، تعهد ایرانی
Apple Center