روش اطمینان یافتن از اصالت کالا
نحوه ی بررسی اصالت دستگاه
به منظور خرید دستگاه لازم است ابتدا اصالت آن را بررسی کنید که میتوانید برای استعلام، شناسه 15 رقمی IMEI )بدون هرگونه خط تیره، ممیز و...) را که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است، به شماره 7777 پیامک کنید یا با استفاده از کد دستوری #7777* از اصالت دستگاه اطمینان حاصل نمایید. توجه کنید که پیامک ارسالی برای شما حتماً باید با سرشماره HAMTA ارسال شده باشد. اگر پیامکی با سرشماره دیگری در جواب برای شما ارسال گردید جعلی است و به هیچ وجه قابل استناد نیست.
خریداران حتماً پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و درصورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده میبایست پاسخگو باشد.
در قدم بعدی، دستگاه باید در شبکه اپراتوری فعال شود. برای این کار میتوان از کد فعالسازی 6 رقمی یکبار مصرف که توسط فروشنده به خریدار ارائه میگردد، استفاده کرد. فرآیندهای مربوط به دریافت IMEI، استعلام اصالت و فعالسازی در ادامه توضیح داده خواهد شد.
تمامی دستگاههایی که قابلیت نصب سیمکارت را دارند و از شبکه ارتباطات سیار استفاده مینمایند، حداقل دارای یک شناسه بینالمللی 15 رقمی منحصر به فرد به نام IMEI هستند. این شناسه بر روی دستگاه به صورت فیزیکی، سختافزاری و نرمافزاری نصب و درج میشود. شناسه IMEI بر روی جعبه دستگاه قابل رؤیت است و با شمارهگیری کد #06#* بر روی صفحه نمایش تلفن همراه، نمایش داده میشود. لازم به ذکر است گوشیهای دو سیم کارته، دارای دو شناسه IMEI و گوشیهای چند سیمکارته دارای چند شناسه IMEI هستند و باید دقت کرد که کد دریافتی از طریق کد دستوری #06#* با کد درج شده روی جعبه مطابقت داشته باشد.
استعلام اصالت گوشی موبایل
شماره گیری کد دستوری #7777* با یک تلفن همراه غیر از تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارید.
ارسال عدد مربوط به گزینه استعلام اصالت، وارد کردن شناسه 15 رقمی IMEI درج شده روی جعبه دستگاه مورد نظر (تا این مرحله نیازی به باز کردن جعبه گوشی تلفن همراه نیست).تطابق اطلاعات ارائه شده (سازنده، مدل و...) با مشخصات گوشی، باز کردن جعبه دستگاه مورد نظر، شماره گیری #06#* و تطابق IMEI مشاهده شده با IMEI درج شده روی جعبه.
هشدار: در صورت عدم تطابق اطلاعات ارائه شده با مشخصات گوشی یا عدم تطابق IMEI مشاهده شده با IMEI درج شده روی جعبه دستگاه و یا منفی بودن پاسخ استعلام ارسال شده از سامانه همتا (HAMTA)، از خرید تلفن همراه خودداری کنید.
آموزش فعالسازی گوشی در طرح رجیستری
- شماره گیری کد دستوری #7777*
- ارسال عدد مربوط به گزینه «فعال سازی»
- وارد کردن IMEI دستگاه مورد نظر
- وارد کردن کد فعال سازی (مربوط به دستگاه)
- وارد کردن شماره سیمکارت دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید.
- تأیید اطلاعات وارد شده
- دریافت پیام و اطمینان از اطلاعات وارد شده
توجه: پس از فعال سازی، تلفن همراه فقط بر روی سیمکارت فعال شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتی که بخواهد از سیمکارت دیگری استفاده کنید، باید از طریق گزینه «انتقال مالکیت» که در ادامه توضیح خواهیم داد، اقدام نمایید. در غیر این صورت تلفن همراه بر روی سیم کارت جدید فقط به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.
اپل سنتر امپراطور
همراه همیشگی، تعهد ایرانی
Apple Center